måndag 5 december 2011

Trött efter helgen!

Ojoj vilken trött liten kille jag har här hemma. Det har som sagt varit en väldigt intensiv helg med en det ena och en det andra men det har varit jätte roligt samtidigt! Dock märks det tydligt på Wille idag att det kanske blev lite för mycket av det goda. Jag hade egentligen tänkt att vi skulle till bibblan i stan och leka lite där idag men valde att istället stanna hemma och ta det lungt. Tror faktiskt att både jag och Wille behövde det. Bibblan finns nog kvar en annan dag. Vi var där och lekte med Carl och Johanna förra veckan coh nu passar det stället perfekt för Wille. Jättemysigt verkligen. Där behöver man inte gå någon speciell tid utan det är öppet hela dagar så då kan man ju anpassa efter sig själv. Öppna förskolor är ju toppen men det är ju oftast bara några timmar och nu är det så att Wille har sin sovtid precis då. Både på fm-tiden och em-tiden och då är det ju som sagt toppen att bibblan finns så man får bestämma själv när det passar!

Igår var det firande av min systers man Henrik. Wille somnade i bilen på vägen dit men så fort han hörde barnröster så ville han absolut inte sova mer. han skulle upp och leka! Det var full fart i två timmar sen somnade han en stund i bilen igen på vägen hem. När vi kom hem var det bara att brassa lite käk och sen var vi bjudna på adventsfika hos Eriks kompis så det var fullt ös igen. Vi stannade dock inte så länge. Men det var trevligt! På kvällen blev det bara lite tv-tittande och fixat med kort som ska bli julkort. Hoppas de kommer den här veckan så vi kan skriva adresserna i helgen. Jaja, de löser sig nog.

Idag har vi som sagt bara varit hemma. Vi var ute i lekparken en sväng efter lunchen. Under promenaden hem såg jag att Wille började bli trött igen och medan jag stod och svarade på ett meddelande hade han hunnit somna i vagnen. Det var nog bra att vi var hemma idag känner jag.

Imorgon ska vi på 1 årskalas hos Alva! Det är ju så sött med barnkalas. Snart är det Willes tur också! Ska bli så mysigt!

Nu kan man gå in och lyssna på vårt tävlingsbidrag i julkörskampen på Gränby centrums hemsida! Gå gärna in och lyssna och lägg en röst på skolkören!

Nu vakna lilleman! Dags för lite mellanmål!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar