torsdag 1 december 2011

12 steg!!!!!

Wohooo! Vid precis 11 månader tog Wille sina första egna steg. I helgen gick han 3-4 steg själv. Igår när mormor var och hälsade på gick han hela 10-12 steg!!! Det ökar för varje dag =) Stora killen! Han till och med parerade upp sig själv när han kände att han tappade balansen lite och gick vidare! Helt otroligt! Han är verkligen jätteduktig! Vi får se om det fortsätter i samma takt för då kommer han säkert gå hyfsat i jul... Det återstår och se helt enkelt! Vi måste hinna med och filma honom nu i dagarna så vi har det dokumenterat. Det är inte så lätt och hinna med det när man är själv hemma så vi får göra det nån kväll här i dagarna när pappa Erik också är med! Mormor hade sytt en jättefin kalender till Wille och proppat den med 24 paket. Det är en tradition i min familj. När jag och mina syskon var små fick vi varje år i december månad en paketkalender. Den sträcker sig från 1-24 december och varje dag fram till julafton får man öppna ett paket. Och nu har alltså Wille fått sin alldeles egna kalender som min mamma broderat! Det måste ha tagit mååååånga timmar!! Den är verkligen såååå fin!!! Tusen tack till världens snällaste mormor!!!

Idag ska jag till jobbet på lite upptaktssamtal inför jobbstarten i januari. Ska bli intressant att höra vad som hänt det här året man varit borta och vad som gäller framöver. Det har ju hänt en hel del vet jag. Men jag har inte satt mig in i vad det innebär rent praktiskt för mig eftersom jag av ganska naturliga skäl haft fokus på annat =) Vi har ju i alla fall fått en ny läroplan inom förskolan som inte bara är tydligare utan även kräver mer av mig som förskollärare. Så det ska bli spännande att snart anta den utmaningen. Medans jag är på mötet så ska min mamma få vara barnvakt till Wille. Igår när Willes mormor var här så ville han bara krypa upp i hennes knä och krama och busa så jag är inte det minsta orolig för att det inte kommer gå bra. Känns så bra och tryggt att Wille tycker så mycket om henne!

Nej, nu måste jag hinna med och öva lite på körsångerna inför lördagens julkörskamp! Hoppas på att många kommer och tittar och hejjar på oss!

Kram

1 kommentar:

  1. Åhh hejja hejja och stort grattis till Wille =) vore mysigt att hinna ses nåt mer innan julen! Kanske en dejt i nästa vecka om det passar dig och Wille?!
    KRam kram

    SvaraRadera