onsdag 28 december 2011

Det bästa året hittills!

Då var juldagarna över för i år och snart är det nyårsafton! Nu är det mellandagar och numera är det ju dem dagarna som är som mest speciella för vår lilla familj! Vår lilla Wille fyller ju nämligen år vilket är mycket speciellt!

Kan bara inte fatta att för precis ett år sen åkte vi in till förlossningen för att bli igångsatta. Vårat lilla "Pyre" (som vi kallade honom när han låg i min mage) ville ju inte på eget bevåg titta ut så efter 14 dagar efter beräknat datum (som var 14 dec) fick vi som sagt åka in och bli igångsatta. Vi blev tillsagda att det minsann skulle ta lååååång tid innan värkarna skulle sätta igång så vi kunde lungt gå och lägga oss och sova och vila ordentligt! Då visste vi inte att det skulle gå så fort! Galet, men redan strax efter midnatt satte värkarna igång och vi tillkallade personalen efter någon timme när värkarna blev regelbundna. "Hoppsan, du är öppen 3cm... det blir inget sova, det blir barn istället" sa barnmorskan. Hej och hå, bara att hänga på tåget! Lite drygt 4 timmar efter att vi blivit förflyttade till förlossningssal kom vår efterlängtade lille prins ut! 29 december kl 06:16, 51 cm och 3910 gr! ÄNTLIGEN! Toklycklig över att jag övervunnit min största rädlsa i världen, att genomföra en förlossning och ännu mer lycklig över att ha kunnat skapat en så fantastiskt perfekt liten son! Vilken härlig känsla! UNDERBART!! Så i skrivandets stund är det alltså 9 timmar och 25 minuter kvar till vår lille plutt fyller 1 år! Fantastiskt!


Julafton är sååå kul!

Hur har då julen varit?! Jo, alldeles alldeles underbar! Julafton firades hos mormor och morfar tillsammans med min systers familj. Det var Kalle Anka, glögg och pepparkakor, tomten kom på besök, julklappsöppning och sen provade vi på ett karibiskt tema på julbordet. Vi hade beställt catering för att slippa stressa med matlagning cokså och det måste jag säga var en stor hit! Toppengott verkligen! Kul och prova på något nytt.
Juldagen och annandagen var vi hos Willes farmor och farfar. Jättemysigt och det blev kortspel hela kvällen. Riktigt skojsigt! Det är en tradition i Eriks familj som jag verkligen gillar, tävlingsmänniska som jag är =)


Tecknat är bäst på nära håll =)

Här är man inte rädd för tomten minsann!


Fick en cool bobbycarbil i julklapp av farmor och farfar! Tuuut tuut!!

Willes födelsedagstårta



Sen har det varit kalasförberedelser för hela slanten här hemma. Det har bakats och fejats och städats och diskats hej vilt! Så idag var det barnkalas för Wille! Så himla mysigt! Jag hade ordnat så Wille skulle bjuda sina kompisar på traditionsenlig fiskdamm =) Hihi! Det blev ju så lyckat! Barnen fick varsin liten påse med russin, clementin, några majskrokar och riskakor med sig hem och självklart varsin fin ballong!


Fiskdamm =)

Imorgon är det kalas igen! Då är det släktens tur att få komma på kalas! Hoppas de äter mycket av det bakade! Har såååå mycket kvar! Annars får jag väl frysa in =) Blir nog bra det med!

Snart är det favoritserien på TV och sen ska jag sussa kudden! Imorgon blir det ingen ovmorgon för mig! Det är förmodligen upp innan tuppen och sjunga för Wille som gäller, och det gör vi så gärna så! För det är ingen vanlig dag för det är Willes födelsedag, HURRA HURRA, HURRA, HURRAAAAA!!!!

Detta år har utan tvekan varit det bästa och mest händelserika i mitt liv! Vi får se vad nästa år har att erbjuda!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar