söndag 18 december 2011

Helgen som gått...

Helgen före julhelgen är snart förbi och ännu finns det mycket att hinna med innan julafton. Kommande vecka är därför ganska fullsmockad med grejer att handla in. Jag vill tro att jag har ganska bra koll på vilka julklappar som ska köpas in men ändå blir det lite ångestladdat när man väl står där... Är det verkligen rätt? Kommer han/hon bli glad? Men som min syster så klokt sa... om det skulle vara så fel så finns ju alltid kvitto så man kan byta. Så enkelt är det. Visserligen vill man ju att det ska passa så det är ju därför man blir lite velig... Det blir nog bra till slut. 

Helgen har varit späckad med en det ena och en det andra. I fredags var jag på julfest med jobbet. Det var jättekul och träffa alla kollegor igen och även få chansen att lära känna lite nya. Verkar trevliga allihopa! Jag sa till Erik när jag gick att jag förmodligen skulle vara hemma till 12 men så blev det inte kan jag säga... Tror jag gav upp först strax före 02:30. HOPPSAN!! Men det var ju så trevligt och sitta och prata och framför allt skratta med mitt härliga jobbgäng! Det var längesen jag hade så kul på en personalfest! Naturligtvis var det lite tävlingar också. Jag hade tänkt att jag skulle hålla låg profil och inte bli sån där jobbig tävlingmänniska... men det gåååår ju inte! Jag kan inte hjälpa att jag blir överexalterad och tävlingsinriktad! Men som tur var så var det fler i mitt lag som blev lite överexalterade och vi blev sååå glada när det visade sig att VI VAAAAAAANN!!! Wohoooo!!! Tack så mycket alla ni som var inblandade och hade ordnat så fin fest! Verkligen superkul! 

Gårdagen var seeeeg! Inte för att jag hade druckit så mycket utan mer tror jag för att jag kom hem så sent och sen att vädret visade sig från sin sämsta sida... snöblaskregn HELA dagen.. Kan man bli mer deppad då eller??!! FY säger jag bara.... Men vi var tvungna att ta oss ut i julhandeln och handla lite grejer... bla en julgran och julgransdekoratiner. Sagt och gjort. Det blev jättebra. Vi är nöjda. Även om det bara är lite vitt puder på marken så fick vi lite julstämning här hemma efter att jag klätt granen. Vi var också till Ikea men för en gångs skull så gick vi ut därifrån tomhänta... händer inte ofta vill jag lova! På kvällen ringde vi mina föräldrar och kollade om de kunde ställa upp och vara lite barnvakt på söndagen så vi fick handla lite julklappar. Det gjorde dem så gärna så det kändes ju bra!


Vår fina julgran!

Idag söndag blev det som sagt julklappsjakt. Wille fick vara med mormor och morbror.Vi åkte även och köpte en ny bilstol till Wille. Han har nästan växt ur sin babysitter så nu blev det en större stol. Barnens hus hade 25% på Britax bilbarnstolar idag så då passade vi på! Sen var det bara till gränby centrum som gällde. Jösses vad med folk det var! Så skönt att inte Wille var med! Både för vår men framför allt för Willes skull!! Vi lyckades hitta många julklappar men några är fortfarande kvar att inhandla... Sen köpte vi också en födelsedagspresent till Wille. Den kommer bli kanon! När vi hämtat Wille så var det bara hem och käka middag och ge honom en dusch. Wille hade bara sovit en halvtimme hos mormor så han somnade redan straxt efter 19 ikväll. Skönt för honom!

Nu är det snart dags och gå och lägga sig! Sista veckan själv hemma med Wille börjar imorn. Sen är vi två i några veckor innan Erik tar över helt fr.o.m. 9 januari. Inte många dagar kvar nu =(! Så nu ska det bara njutas av föräldraledigheten.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar