lördag 10 december 2011

Härlig vinterdag med familjen!

Åååh vilken underbar dag det har varit idag! Fick för det första sova lääänge eftersom det var min sovmorgonsdag! Gick upp strax före 10. LOVELY! Vi valde nämligen att hoppa över babysimmet idag. Wille har varit hostig hela veckan så vi tog en lugn förmiddag hemma. Så skönt så! Efter att Wille sovit sin förmiddagsvila och ätit lunch åkte vi ut till Eriks föräldrar i Österbybruk. Det var en så konstig grej som hände när vi åkte dit. Helt plötsligt efter att vi åkt förbi Skyttorp var det som att köra in i ett vinterlandskap. Träden var vita och det var mycket mer snö överallt. När vi kom fram stod Willes farfar och skottar undan snö vid deras uppfart. Galet vad det kan svänga vädermässigt för hemma var det kanppt någon snö alls... Det fortsatte att snöa så då sa farfar till Wille att de skulle ut och åka lite pulka. Wille ska nämligen få en pulka i julklapp av farmor och farfar så vi tjuvanvände den lite och gick ut en sväng med pulkan på ängarna. När vi kom tillbaka så tyckte jag att vi kunde åka lite i en backe som de har på baksidan av huset, och då menar jag en liiiiten backe =) Men den räckte för Wille. Han var så söt, varje gång han hade åkt i backen, klappa han händerna och skrattade! Underbart! Han gillade pulkaåkningen med andra ord =) Så den tar vi självklart med oss när vi ska till dalarna i nyår! Hoppas på mycket pulkaåkning då! Det är ju sååå mysigt!

Härliga underbara Wille i sin fina pulka!

Ikväll är jag ensam hemma med Wille (som sover sött). Erik är och kollar på El clásico nere på stan med kompisar. Då passar jag på att knappa lite på datorn, kollar på film och spela wordfeud med syrran, japp allt på samma gång.... jag är ju kvinna... haha!

Ser fram emot en minst lika bra dag imorgon. Då kommer Eriks bror och hans tjej på besök hit. Ska bli kul! På eftermiddagen vet jag att det är fyrverkerier inne i stan. Det skulle jag vilja åka och kolla på men vi får se hur det blir. Vi får ta det som det kommer. Skulle behöva göra lite annat också men det tar vi imorgon för imorgon är en annan dag!

Kram

1 kommentar: