fredag 2 december 2011

Att somna själv!

Vi har länge tänkt att Wille måste börja lära sig somna själv i sin säng om kvällarna. Han börjar bli stor nu och att somna i sin egen säng stärker ju självkänslan och det är bra om han kan bli lite mer självständig så sätt. Men vi har liksom dragit ut på det hela tiden, men så här om kvällen så ville han absolut inte somna i min eller Eriks famn som han annars brukar göra. Vi la då in honom i sin säng och stängde dörren. Vi satt utanför och kunde höra honom ligga och mumla och småprata med sig själv. Men absolut inget skrik eller tårar! Bara allmänt nöjd skulle jag vilja påstå. Efter ungefär 10 minuter blev det tyst och jag gick in och kika på honom. Då låg han och sov =) Helt otroligt. Trodde helt klart att det var en engångsgrej men igår gjorde vi likadant igen och efter lite småpratande med sig själv somnade han. Hoppas verkligen det här håller i sig nu. Skulle ju vara fantastiskt. Jag som hade räknat med att vi snart skulle ha skrik och gråt om kvällarna för att han inte ville somna själv men än så länge har vi klarat oss ifrån det. Ska väl inte ropa hej ännu men det har ju i alla fall börjat bra så det får man ju vara glad över. 

Igår var jag på möte med min chef där vi gick igenom vad som kommer hända framöver. Kändes bra och jag är taggad och börja jobba men det är klart att jag skulle vilja vara hemma mer med WIlle. Det går ju inte att sticka under stolen med, han är ju mitt allt! Men det blir bra att Erik tar över stafettpinnen snart. Skönt att Wille inte ska in på förskolan ännu. Det känns lite för tidigt. Nästa höst tar vi den biten.

Nu ska jag träna på körsångerna igen... Det börjar dra ihop sig... På lördag kl 16:00 måste all text och oande sitta i ryggmärgen! Wish me luck!!

Kram

1 kommentar: