onsdag 21 december 2011

Gå gå gå gå, jag går såhär...

För några veckor sen skrev jag att Wille tagit sina första steg. Det är ju fantastiskt. Nu igår så började han ta sig fram ännu mer, han kan faktiskt  ta sig fram riktigt ordentlligt gåendes nu! Helt otroligt vad utvecklingen går fort! Helt underbart!

Försökte ta lite kort på honom när han gick omkring idag. Blev lite suddiga men det är inte så lätt att få ett skarpt kort på en gåendes liten kille =)




Idag var vi och hälsade på på mitt jobb en sväng. Skulle hämta upp min julklapp och hälsa på min avdelning som jag ska tillbaka till om lite drygt 2 veckor. Det var jätte kul och träffa alla! Det var dock inte så många barn där men jag fick träffa några i alla fall. Så det var roligt. Många av barnen kände fortfarande igen mig så det kändes ju skönt att de inte glömt bort mig helt och hållet. Wille var självklart med och eftersom vi gick direkt efter lunchen så var Wille väldigt leksugen. Han var så söt när han stappla omkring där! Några barn tyckte det var väldigt roligt med en så liten kille på besök. De tog med Wille och höll honom fint i handen och visade honom runt och busade med honom. Wille trivdes som fisken i vattnet. Han smälte in direkt. Wille ville inte alls gå när det var dags för oss att dra vidare, han tyckte det var superkul! Risken finns att Wille kommer klättra på väggarna av att vara hemma i lite drygt 7 månader till. Men det blir nog bäst på det här sättet i alla fall! Hoppas att han kommer vara lika intresserad av förskolan i augusti! Men det tror jag! Han är ju så social och älskar ju att leka med andra barn!

Efter förskolebesöket så åkte vi och köpte lite julklappar. Wille somnade som en stock i bilen. Han blev så trött! Lillplutten! När vi var på gränby så väckte jag honom och vi tog en paus med lite mellis i ett av fiken! Mysigt. Det var nog första gången som vi tog en fika bara han och jag när vi är ute och ränner.

Nu på kvällen har vi inte gjort så mycket. Lekt och busat och gått omkring. Wille somande strax efter 8 vilket är helt ok. Han har fått sin medicin nu i två kvällar. Igår hostade han bara lite men nu ikväll har han inte hostat något alls så medicinen gör nog verkan=). Skönt för honom så han får en god nattsömn. Men bra för oss också förståss! Bra sömn är nyckeln till mycket! I alla fall för mig. Får jag inte sova ordentligt så funkar inte jag alls! Allt blir kajko och jag blir vresig och har NOLL tålamod! Jag blir helt enkelt en bättre mamma när jag får sova hyfsat ostört och hela nätter!

Imorgon är det dags att fixa de sista julklapparna. Hoppas allt jag vill få tag på finns så jag slipper tänka om. Det är ju så jobbigt!

2 kommentarer:

  1. Lycka till imorgon! Oskar är hos Ludde på em och jag ska dit efter sjukgymasten ca kl 15. Kul om man kan få gosa lite med Wille då :)

    SvaraRadera
  2. Det är så kul att få följa er på avstånd. Vad de växer våra killar, nu är inte ett årsdagen långt borta. Kul att Wille börjat gå, Elliot vågar inte riktigt släppa väggen, men det går fort när han tar sig fram. Men det är nära nu!

    Hoppas ni får en skön jul!

    // Kramar från Karin och Elliot

    SvaraRadera