tisdag 12 april 2011

Skönt med rutiner!

Idag har vi varit på mamma core igen så i morgon väntar den härliga träningsvärken igen...  Wille var lika glad och sprallig den här gången. Han har kommit på hur man lägger sig på sidan nu! Snurrade till och med ett kvarts varv på madrassen. Det är så roligt att följa hans utveckling. Det går så otroligt fort nu och det händer verkligen massor hela tiden! Helt underbart att se! Det är så kul att leka med honom på lekmattan och se hur han förundras av babygymet och leksakerna runt omkring honom. Härliga, underbara Wille!

Själv har jag drabbats av "mjölkhjärna"! Usch usch! Glömmer var jag lägger saker och är allmänt virrig! Jobbigt! Tur att det inte hänt något allvarligt ännu men jag vet inte hur många gånger jag tror att jag glömt låsa dörren och måste gå tillbaka och kolla. Tror att jag har glömt nycklarna i sopförrådsdörren eller att jag glömt plånboken på affären eller mobilen på fiket osv. Helt plötsligt får jag panik och pulsen går upp i 120 och måste kolla var jag har grejerna. Hittills har jag alltid hittat på grejerna i väskan, tack och lov!

Måste bara berätta! I söndags körde jag 8 mil helt själv med Wille! Jag är så stolt över mig själv att jag övervunnit min rädsla att köra bil med Wille! Är tokrädd att något ska hända! Hur som helst så hade ju Erik varit i fjällen i 4 dagar så vi visste inte hur Wille skulle reagera men när han fick se pappa sin lös han upp som en sol! Så himla härligt att se! Nu är vi tillbaka i vardagen igen och rutinerna är tillbaka så som det brukar. Så skönt så! Det gör så mycket att ha lite rutiner, det gör vardagen lite lättare att hantera tycker jag!

2 kommentarer:

  1. Rutiner är suveränt.... men det gör också att man ibland uppskattar det oväntade :O)

    Skönt att din rädsla för bilkörning ensam med Wille har släppt.
    Ser framemot när vi får träffa Wille igen och får se all utveckling som skett.

    Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅÅ Jag längtar så att få träffa er också! Jag skulle lätt kunna tänka mig åka ner till dig över en dag men det kanske är lite väl ambitiöst... Ta hand om dig vännen! Saknar dig! STOR KRAM

    SvaraRadera