tisdag 5 april 2011

Hihi... nu börjar blogglivet...

Jaha, då har man skapat en blogg då... Hihi va kul! Känns nästan lite pirrigt men det ska definitivt bli KUL! Läser ofta kompisars bloggar och nu har man själv hamnat här. Det är ju lite kul med en egen blogg där jag kan skriva lite av mina tankar och idéer och vad som händer i min vardag. Min vardag som mammaledig till underbara Wille innehåller många härliga skratt, gråt, bebisskrik och blöjbyten och jag fullkomligt ÄLKAR det!!!

Idag har jag och Wille för första gången provat på "mamma core". Har inte tränat på närmare ett år så redan efter uppvärmningen kände jag mig ganska svettig och kände pulsen öka... Wille låg på golvet och körde ett eget gympapass där armar och ben gick i ett! Han var så söt där han låg och sprattlade och tittade på sin galna mamma göra den ena akrobatiska övningen efter den andra. Man är ju inte direkt smidig heller med några extrakilon efter graviditeten så jag skrattade gott åt mig själv några gånger, haha. Hur kul som helst var det i alla fall så det passet är inskrivet i min kalender varje tisdag nu  :)
Och med 40 minuters gångväg både dit och hem blir det ett rejält träningspass varje vecka. Härligt att komma igång igen!

När vi kommit hem från gympan var det dags för lunch. Satte Wille i sin babysitter med en greppvänlig nalle och tänkte att han skulle vara nöjd en liten stund... HAHA... Tji fick jag... Så fort han tappade nallen blev han som tokig och skrek rakt ut av frustration! Men när jag hjälpte honom att få nytt grepp blev han nöjd i några sekunder för att sen upprepa samma procedur femhundraelva gånger. Så min till synes enkla lunch att tillaga (köttbullar och spaghetti) tog tre gånger så lång tid att göra... men så är det att vara mamma till en 3 månaders. Tycker det är helt underbart att han har börjat greppa saker med händerna och är intresserad av andra saker än bara mamma.



 

5 kommentarer:

  1. Vad bra att du börjat blogga, nu kan vi följa er;)
    Och vad kul att du kommit igång med träningen. Jag ska också det, så fort det sista av förkylningen försvinner.

    SvaraRadera
  2. Nu e du länkad från min blogg. :O)

    SvaraRadera
  3. Välkommen in i bloggvärlden gumman! Ska bli så spännande och skoj att följa dig <3
    kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Vad du kan syster!!! KRAM <3

    SvaraRadera