måndag 18 april 2011

För precis ett år sen...

Härliga underbar vår som får mig att vilja vara ute hela tiden och det gör att bloggandet i sin tur prioriteras sist... men men....Det är väl så det ska vara också =)

I fredags (15/4) var det en speciell dag. För då var det precis ett års sen vi tog graviditetstestet som visade att vi väntade vår älskade son Wille! Plusset på stickan är ett ögonblick jag ALDRIG kommer glömma! Kommer ihåg att det var en härlig känsla att äntligen vara gravid som jag längtat efter men sen också att veta att jag kunde bli gravid, vilket jag absolut inte tog för givet! Samtidigt blev jag lite rädd eftersom att genomgå en förlossning är något som jag har haft skräck för hela livet. Men om jag skulle vetat då vad jag vet idag så skulle jag inte vara så rädd. Visst gör det ont men när det är klart så är all smärta som bortblåst och man har sitt efterlängtade lilla pyre i famnen! Helt oslagbart! Jag var verkligen lyckligast i världen och är fortfarande över att vår son har kommit till oss!

Helgen bjöd på lite olika besök hos och av vänner. Det blev premiärgrillning här hemma och det var såklart fantastiskt gott!

Wille har gjort en hel del framsteg i sin utveckling de senste dagarna! Han har hittat sina fötter och greppar tag om tårna och när han lägger sig på sidan kan han få ett stadigt tag om foten! Det är ju bara så gulligt! Sen försöker han numera också ta saker som ligger framför sig när han ligger på mage. Man ser verkligen hur han kämpar. Duktiga killen!

Nu längtar jag till påsken!

2 kommentarer:

  1. Jag kommer ihåg när du kom och berättade för oss! Det var 21/4. Jag har t.o.m fotobevis på tillfället :D
    Kram till dig som är den bästa mamma Wille kan ha!

    SvaraRadera
  2. Tack syster! Längtar till torsdag när vi ska ses! Kram

    SvaraRadera