torsdag 7 april 2011

En lyckad premiär på öppna förskolan

Idag började dagen lite senare än igår och tur var det för Wille vaknade många gånger inatt och ville antingen ha mat eller så hade han tappat nappen så jag hörde honom ligga o smacka efter den. Men när han väl somnade runt 4:30 så sov han till strax efter 7. Det känns helt ok att gå upp den tiden. Tidigare än 6:30 är lite väl tidigt kan jag tycka men det är ju bara att hänga på. Ibland så hinner jag fånga lite sömn när Wille somnar igen runt 8. Men oftast blir det så att jag passar på att göra mig iordning den tiden för att vi ska iväg på nåt senare under dagen. Det tar så mycket längre tid om jag ska underhålla Wille samtidigt som jag ska göra mig iordning så sömnbrist är ett faktum ibland. Men men, sova länge på mornarna har jag ju kunnat gjort i så många år så nu är det bara att gilla läget och det gör jag verkligen!

Idag var det Öppna förskolan premiär för oss! Har varit lite feg kanske att gå iväg på sånt innan men samtidigt har jag kännt att han är så liten och mottaglig för bacilusker men nu var det alltså dags. Promenaden dit var dramatisk då det rådde STORM ute. Fick parera och hålla hårt i vagnen av den starka vinden. Helt galet! Vid ett tillfälle stod vi helt still, jag kom ingenstans och vagnen kastades åt sidan! Men som tur var så höll jag som sagt hårt i vagnen så det gick bra. Väl framme mötte vi upp några mammor från föräldraguppen. Kul att träffa dom igen och prata lite. Innan sångstunden kom igång så erjöds det lite pyssel. Den här dagen kunde man få göra hand och fotavtryck på barnen. Jag har länge tänkt att jag ska göra det med Wille så jag passade på när det erbjöds material och hjälp att få till ett fint avtryck. Avtrycken blev jättefina så jag längtar till nästa vecka då tavlan kommer vara klar. Den ska självlart sättas upp i hans rum! Mysigt! Sen var det dags för sångstund. Wille hade börjat knorra lite precis innan men när det väl satte igång så verkade han gilla det! Han skratta och log nästan hela tiden. Det fanns så mycket att titta på och intrycken var många så efter sången var Wille helt slut. Orkade knappt äta men till slut fick han i sig mat också och då blev han lugn o låg en stund i min famn innan vi började gå hemåt igen. Wille somnade direkt i vagnen och sov sen i 2 timmar. När han vaknade var han på strålande humör och satt i soffan och snacka med med mig! Härliga stunder!

Det var så kul, jag satte Wille på min mage och försökte presentera hans fötter för honom och det funka!  Han intresserade sig direkt och börja dra i tårna och prata med fötterna! Hihi! Så sött! Måste filma nästa gång!

Idag åkte Erik till fjällen med jobbet så jag och Wille får klara oss själva i några dagar! Vilken utmaning! Är lite nervös, men det ska nog gå bra!  Har hyrt en film till ikväll. Hoppas jag lyckas hålla mig vaken bara... brukar vara expert på att somna framör TV:en... men det återstår att se!

Skönt är att träningsvärken jag fick efter gympapasset i tisdags börjar släppa. Jag ser fram emot nästa träningspass!

2 kommentarer:

  1. Det kommer gå galant utan Erik! Klart du kommer sakna honom<3

    Kul att W gillade öppna förskolan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul att han gillade Öppna.. det är kul där!!
    Har länkat din blogg på min;)

    SvaraRadera