onsdag 6 april 2011

Min dröm har blivit verklighet!

Dagen började redan kl 06.10 då Wille tyckte att han sovit färdigt och låg och jollrade i sin säng. När jag tittar ner på honom möts jag av ett stort härligt leende, precis som varje morgon. Han är verkligen glad när han vaknar och han gör det så lätt för mig att stiga upp när han är så glad och nöjd. Jag tog upp honom och la honom mellan mig och Erik. Wille börja snacka direkt och det blev en härlig mysmorgon med mycket gurglande prat och skratt. Härligt när familjen kan ligga och mysa tillsammans en stund innan allt kör igång. Det betyder så mycket att man får en bra start på dagen!

Efter ett kort bvc besök åkte vi och träffade mina kollegor Sandra och Jenny som också är mammalediga och deras små (fast stora jämfört med Wille) kottar. Så kul att träffas och catcha up vad som händer i allas liv och hur allt går och prata av sig hur svårt det kan vara  att vara förälder ibland. Fick höra att jag var så lugn som mamma, vilket jag absolut inte känner mig men det är ju kul att det inte syns utåt hur stressad och uppjagad jag kan känna mig ibland. Alltid kul med lite cred för allt slit man gör. Att det heter att man är mamma"ledig" är ju lite missvisande på många sätt. Visst man är ledig från sitt vanliga arbete men det är ett heltidsjobb att ta hand om en 3 månaders med alla dess behov. Men det är ju så underbart och jag får så otroligt mycket tillbaka från Wille genom att han bara finns till men självklart är hans underbara leenden och skratt ovärderliga och det ger så enormt mycket energi så de få prövningar som han ger oss ibland känns faktiskt inte så jobbiga. Det så skönt att vi nu har kommit in i ordentlga rutiner  med Wille och vi har lärt oss vilka gråt och skrik som betyder vad.

När vi kom hem igen på eftermiddagen så försökte jag få Wille att sova en stund eftersom han inte sovit så mycket under förmiddagen men det gick väl sådär... Han somnade små korta stunder så däremellan blev det lite lek på lekmattan istället. Riktigt mysigt! Han gillar verkligen sitt babygm. Vid rätt tillfälle kan han ligga där länge och titta och snacka med klossarna. Så sööööt! Det är så kul för nu kan man verkligen börja busa lite med Wille och han förstår och kan busa tillbaka. Vi kör lite tittut lekar och Wille kör gärna lite blandad soundcheck med gurglande prat, skratt och kiknande skrik! Helt underbart!

Wille förgyller mitt liv på ett sätt som ingen annan!! Älskar honom och min underbara sambo Erik över allt annat!! Min dröm har verkligen gått i uppfyllelse! Att ha en familj som jag älskar och som älskar mig! Livet är fantastiskt!

2 kommentarer:

  1. Tänk att vi landat i våra drömmar! :-)

    SvaraRadera
  2. Härligt Sara att du mår bra.
    Men det märker jag även när jag träffar dej och Wille är helt underbar.
    Längtar alltid efter er.
    Kram

    SvaraRadera