måndag 11 april 2011

Minisemester i husvagnen =)

Den här helgen har varit lite utöver det vanliga. Eftersom Erik var bortrest hela helgen passade vi på att åka till min mamma och pappas husvagn och mysa med dom. Det var en speciell helg för dom också för den här helgen skulle de äntligen få sin nya husvagn som de har väntat på sen i november. Den var så himla fin! Där kommer de att trivas som bara den! Jättekul för dom verkligen. Det blir ju nästan som att köpa en ny lägenhet eller sommarstuga faktist, så det var var lite kul att få vara med och hämta den. Mamma och pappa var helt lyriska hela helgen, härligt att se! 

Första natten i husvagnen var väldigt turbuelent för det rådde storm ute. Vagnen gungade bra mycket och jag kunde inte sova många timmar. Jag trodde bokstavligen att vi skulle lyfta från marken med husvagnen o hela kittet! Läskigt!! Men som tur var så påverkades inte Wille. Han sov på han!

Vi var då på campingen hela helgen så på lördagen när de skulle börja plocka ur den gamla vagnen och ställa i ordning i den nya åkte jag och Wille till Karlssons och inhandlade lite nya kläder till honom och mig. Det blev en hel del men som tur är så är det ju ganska billigt så jag fick mycket för pengarna tyckte jag. Det blev 3 body, ett par mysbyxor till Wille och jag fick äntligen ett par nya jeans och en hoodjacka. Sen blev det också lite andra förnödenheter nu när det börjar bli varmt i solen, nämligen solskydd till bilfönstret och nya reflexer till vagnen. Allt för 590 kr! Prisvärt tycker jag! Goa, underbara Wille sov hela tiden under Karlssonsbesöket så jag kunde lugnt gå där och strosa och titta på grejer. Det finns verkligen allt möjligt! Shopping är ju så kuuuuul!

Att flytta från en vagn till en annan visade sig ta väldigt mycket mer tid än vad jag kunde tro så det blev många promenader med Wille runtom på campingen. Den här campingen har som många etage eller våningar eller vad man nu ska kalla det så det finns en lååång brant backe att gå uppför så det blev lite härlig backträning samtidigt. Alltid bra för rumpan ;) Wille somnade snällt i vagnen och jag fick gå och njuta många timmar. Han är ju för go min lilla kille! Som tur var lös ju solen en hel del så även om det blåste lite på dagarna också så var det väldigt skönt att gå där och heja på alla campare... :)

Söndagen gick vi upp innan tuppen... Wille vaknade och somnade av och till från 05.00.. 06:30 gav jag upp och vi gick upp och gjorde oss i ordning. Wille var på sitt bästa humör och det var underbart att sitta och mysa med honom på morgonen. Packade iordning allt så det var klart. Sen blev det en tidig promenad på campingen med Wille och när vi kom tillbaka stod frukosten framdukad i nya husvagnen. Så himla mysigt! Vad skulle jag göra utan mina föräldrar?? Dom var ett jättebra stöd för mig hela helgen. Jag fick maten lagad och de kunde ta Wille korta stunder när jag var tvungen att duscha och så. Helt underbara är dom! Jag älskar er! Ett stort tack för allt kära föräldrar! Ni är bäst! Jag tror Wille gillade husvagnslivet också! Han var nöjd i stort sett hela helgen! Underbart! Härligt att vi snart ska tilbaka igen och den gången kommer Erik med också! Längtar redan!

2 kommentarer:

  1. Ni verkar ha haf´t det underbart!!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack själv Sara!
    Kram Pappa

    SvaraRadera