måndag 25 april 2011

En härlig påskhelg

Jaha ja, då har årets påskdagar passerat. Men vilken härlig påsk vi fick! Vädret har verkligen visat sin bästa sida så det kan man ju absolut inte klaga på! Rena sommarvärmen, även om jag tycker att det är lite läskigt att det är så här varmt så här tidigt. Känns som att värmen kommer tidigare och tidigare för varje år nu.

Det har varit en påsk full med familjemys. Skärtorsdagen spenderades med syster och hennes familj. Lunch, lek och glass i stadsparken! En riktig mysdag med Willes söta kusiner! Långfredagen blev det en utflykt till husvagnen i strängnäs hos mamsen och pappsen. Alltid lika mysigt att komma dit men det är trångt när tre familjer ska vara på liten yta. Men det gick bra. Tack för det kära föräldrar!

Påskafton blev det ytterligare en utflykt men denna gång till Eriks föräldrar. Härligt väder igen och vi tog en promenad och farfar drog stolt Willes vagn. Wille somnade sött såklart! På kvällen blev det grillat! Sååå gott! Riktigt mysigt!

Påskdagen blev lugn. Syster med familj kom och fikade på eftermiddagen. Vi kunde sitta ute och barnen kunde leka i den fina lekpark som vi har bakom huset. Sen blev det lite fotboll på gräsmattan också. Jag blev så stolt när syrrans äldsta son fintade sin pappa med en fint som jag lärde honom när vi var i husvagnen dagarna innan. Det syntes att han hade tränat =) Sååå söt! Det var så kul att de kunde komma. Har haft lite ångest över att jag inte bjudit hit dom oftare! Men tiden bara rinner iväg och man hinner liksom inte med. Men det har varit mycket nu också med att komma in i allt vad det innebär att vara förälder och Willes rutiner som flackar hit och dit. Ena dagen si och andra dagen så. Men det är helt underbart också!

Idag träffade vi underbara vänner! Vi tog en promenad runt i stadsparken. Härligt! Blev en  glass också såklart! Hihi! Mumsigt!

Det har varit helt underbart att Erik har varit långledig nu under påsken. Wille har varit helt fantastisk hela helgen. Igår var en stor dag! Wille accepterade att pappa Erik nattade honom för första gången! Härligt! Kändes lite konstigt att sitta i soffa och inte bära omkring Wille som jag gjort varje dag i snart fyra månader. Men tro mig, jag njöt också!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt för Erik (och dig!!!!) med acceptansen. Det är säkert ersättningen som gjort susen :)
    Inte ska du ha dåligt samvete för antalet fikainbjudningar! Jag är ju själv mamma och vet hur lite tid man får över. Dessutom så OM man får lite tid över så kanske man inte orkar, utan bara vill och behöver få slappa eller vara tillsammans som familj. Puss och kram <3

    SvaraRadera