onsdag 13 april 2011

Goa vänner som ger positiv energi!

Idag har vi haft storfrämmande! Johanna och hennes två guldklimpar Malte och Hugo 1,5år kom och förgyllde vår dag! Vi har försökt få ihop en träff sen i november så det var verkligen stort att vi äntligen fick ihop det! Egentligen var det meningen att vi skulle vara hemma hos dom men så blev det en ändring i sista minuten och de kom till oss istället. Jättekul!!! Johanna är en sådan vän som man får så otroligt mycket bra energi ifrån! Det bara lyser om henne och hon är så bra att bolla idéer och tankar med! Är så glad att ha henne som vän. Vi träffas inte så ofta då hon har 3 barn under 4 år som har varit sjuka en hel del under hösten och vintern. Jag beundrar verkligen hennes tålamod och att hon alltid håller humöret uppe! Du är fantastisk Johanna, både som vän och mamma! Hoppas vi får till en träff snart igen!

Det var första gången som de skulle få träffa vårt lilla underverk. Wille bjöd på gott humör och tyckte att Malte och Hugo var så spännande att titta på när de lekte med hans leksaker. Tror att han fånga in väldigt många intryck för nu sover hans om en stock i vagnen igen... för tredje gången idag... Det är bra! När de sover mycket så växer dom har jag hört! Jag fick mig en och annan tankeställare vad gäller att barnsäkra vår lägenhet... Det står väl inte på förrän det är dags så det är bara att börja en lista vad som behövs göras skulle jag tro... Fick ju se vilka faror som gömmer sig i vårt hem tack vare Malte och Hugos nyfikna ögon och händer =) Mycket nyttigt för en förstagångsförälder att se! Har hört att man ska ner på knä och krypa omkring för att få rätt perspektiv på vad man behöver barnsäkra. Eriks stora kärlek till sina CD-skivor tex står högst på listan att packa ner... eller som Johanna sa, sätta hönsnät framför =) Ja, det blir nog en del att fixa med i sommar! Det är bara att gilla läget!

Hade tänkt att hinna med öppna förskolan idag också men klockan tickade på så det blev inget och tur var det för Wille skulle säkert vara för trött eftersom han sover så gott nu. Det är skönt när man kan göra lite som man vill och ta dagen som den kommer. Inget är skrivet i sten bara för att man tänkt att det ska vara eller bli på ett visst sätt. Det är en sak som man lärt sig nu... det blir aldrig som man tänkt sig när man har barn och det är faktiskt ganska underbart att det får vara så!

Så skönt att det är barmark ute! Nu är det inga som helst problem att ta sig ut med vagnen. Wille behöver inte så mycket kläder på sig heller eftersom de har varit många dagar med många plusgrader så det går så snabbt och smidigt nu. Har faktiskt börjat med morgonpromenader! Härligt sätt att börja dagen så! Målet är att försöka gå innan jag äter frukost (för att fettförbränningen ska tydigen vara bättre då) men det är svårt efter jag är så tokhungrig på mornarna. Får kanske bli ett långsiktigt mål istället. Får klappa mig själv på axeln att jag kommer ut och går innan 9 varje morgon iaf och går 30min-1h beroende på vad vi ska göra under dagen och väder och vind såklart! Försöker ju göra det så bra som möjligt för Wille också och eftersom han oftast somnar igen strax efter 8 så är det ju perfekt att ta en promenad då han sover som bäst i sin vagn.

2 kommentarer:

  1. Mysig och nyttig dag! Börja barnsäkra så snart ni kan, de växer snabbare än man tror. Kram!

    SvaraRadera
  2. Men Sara, så otroligt söt du är!!! Blir alldeless varm när jag läser dina fina ord, om mig :) Du ska veta, att du är en lika stor energidepå för mig - är så enkelt, varmt, känslosamt och mysigt att träffas och bara "vara". För bara vara, det är det nya nu när vi har små härliga kottar runtomkring som gör att man inte alltid hinner avsluta alla meningar. Hoppas vi får till en träff nästa vecka. Kramis

    SvaraRadera