onsdag 28 september 2011

Dags att ta tag i ett och annat...

Ja, nu är det minsann hög tid att ta tag i saker och ting! I måndags tog jag mig i kragen och såg sanningen i vitögat... ställde mig på badrumsvågen och faced fact... Det är några kilon kvar sen graviditeten så nu är det dags att ta tag i det!! Har bestämt mig för att promenera minst 1h per dag (i så rask takt man kan med barnvagnen) och försöka komma iväg till friskis och svettis minst 1 gång/veckan, helst 2 men det är svårt eftersom jag har kören en gång i veckan också. Sen ska jag naturligtvis äta bra mat och undvika fikabröd, godis och sånt onyttigt. Hoppas på att kunna gå ner i hyfsad takt. Funkar det inte så får jag väl ändra taktik men nu provar jag det här så får jag se hur det går. Jag längtar nästan till måndag morgon för att väga mig igen. Jag som annars drar mig för att väga mig men har jag bestämt sig så har jag! Nu SKA jag bara!! Första delmålet är alltså att gå ner till den vikt jag hade innan graviditeten. Sen får jag se om jag orkar fortsätta vilket jag borde men har man för höga förväntningar så kan man lätt misslyckas tror jag så det är bra med delmål! Sen får jag skapa ett nytt delmål när jag klarat detta... Håll tummarna!

I helgen som kommer ska det fixas här hemma. Då ska det BARNSÄKRAS!!! Ska bli skönt att få det gjort! Vi köpte hem grejerna för några veckor sen men har inte kommit till skott men nu så! Känns som jag säger "ajaj"och "neej" hela dagarna nu och så jagar jag Wille överallt och stänger dörrar. Puh, han är verkligen ÖVERALLT, HELA TIDEN! Men det är väl så det ska vara! Nyfiken liten kille!

Veckan har annars bjudit på lite av varje. I tisdags var vi hemma hos fina vännen och kollegan Jenny och hennes lilla Mira som är 5 månader äldre än Wille. Vi gick en promenad i fina Nåntuna och tittade på alla nybyggen som byggs där. Jag drömde mig bort och önskade att något av alla dessa fina hus var vårt men som marknaden är nu som kommer ju inte det hända... men drömma är gratis =)

Idag var hem till Sara och Melvin och mös. Melvin som redan blivit 4 veckor, snart 1 månad! Tiden springer iväg.

Imorgon är det 9 månader sen vår guldklimp kom till världen! Älskar honom så otroligt mycket <3 ! Han är vårt allt! Jag kan knappt komma ihåg vad vi gjorde innan vi fick honom! Att vi har fått en så glad, nyfiken och sprallig kille är ju bara SÅ fantastiskt! UNDERBART! Försöker verkligen ta vara på varenda minut! Nu är det ju snart bara 3 månader kvar på min mammaledighet så det gäller att njuta nu! Sen är det back to reality... men det känns faktiskt ganska bra. Då ska pappa Erik få ta över ett halvår och sen är det förskola som gäller för Wille. Måste ta och sätta oss in i att söka förskoleplats för honom nu och gå och kolla på lite förskolor i området. Ser fram emot det faktiskt. Kanske kan bli en "turné" här i oktober och november.

Ja som sagt, det är dags att ta tag i saker och ting nu!

Ha det bra!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar