onsdag 7 september 2011

Höstpremiärer

Då var höstterminen igång på riktigt igen! Skönt på alla sätt och vis tycker jag. Lite mer ordning i vardagen. Igår var jag och Wille på öppna förskolan tillsammans med några i förädragruppen. Kommer gå till öppna förskolan 2 ggr i veckan nu med Wille. Han behöver träffa andra barn och leksakerna här hemma är inte så roliga längre. Han tappar lätt humöret. Så fr.o.m. nu är det tisdagar och torsdagar som gäller för vår del. Sen får vi se, vi kanske hittar något nytt ställe att gå till sen, det vet man ju inte. Har fått lite tips på olika öppna förskolor som ska vara bra men just nu räcker det med dessa 2 =).

Igår kväll fick jag lite egentid =) Jag fick ÄNTLIGEN gå och sjunga i skolkören. Det var jättekul, men jag var riktigt ringrostig... rösten är inte van att sjunga i 1,5h efter 1 års uppehåll... men det var sååå kul. Man får verkligen en energikick genom att sjunga. Temat i år är Peace and Love. Ska bli mycket 60 och 70 tals låtar. Känns jättespännande! Så numera kommer man vara en sångfålgel här hemma! Låtarna har en tendens att sätta sig på hjärnan ;). En annan spännande grej med kören i år är att vi ska vara med i julkörskampen som är i december i Gränby centrum. Weee va kuuuul! Jag som är en sån tävlingsmänniska blev ju supertaggad på en gång! Så då får ni komma och rösta på oss!!

Nu är det bvc besök och sen vet jag inte vad vi ska göra... regnar ju ute så det bli nog att vara inne idag.. Ikväll är det dags för träning igen. Härligt att ha kommit igång ordentligt! Hoppas på att få hålla mig frisk bara så jag kan hålla i den här träningstrenden jag börjat med!

Ha en bra dag allihopa!
Kram kram

2 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra på bvc:-) mysigt med regn och höst!

    SvaraRadera
  2. Vad kul med sång och kör;) Älskar att sjunga.. dock har jag ingen "bra" sångröst.. Vad kul med körtävling;)
    Kram

    SvaraRadera