fredag 16 september 2011

Mysig sångstund för de allra minsta

Idag är det fredag och solen lyser! Det är lite kallt i luften och man känner verkligen att hösten är här! Än så länge är bladen gröna här i Uppsala men det dröjer nog inte inte länge förrän de får de härliga gula och röda färgerna. Förr om åren kunde jag verkligen gå ner mig och bli deppad och trött när hösten kom, men numera tycker jag det är helt ok och kan njuta av hösten. Visst är det skönt när det är varmt och ljusa långa dagar och visst, jag ska väl inte sticka under stolen med att det är lite tungt i mitten av november när det nästan jämt är grått, kallt, regn och mörker. Men den hösten som är i september och oktober kan vara ganska fin fakiskt.

Dagen har börjat bra. Wille vaknade 2 gånger inatt och var ledsen men han somnade fort efter att han fått nappen och blev lite gungad. Så i morse var han trött och sov ända till 8:45. Händer inte så ofta ska jag säga! Skööönt! Men vi skulle iväg på "Ro ro barnet" på Brantingsbibioteket kl 10 så det blev lite bråttom. Vi skulle gå hemifrån senast 9:30 för att hinna hade jag tänkt. Men det tar lite tid att fixa allt; ge Wille gröt, jag ska få i mig lite frukost, klä på Wille och byta blöja, borsta tänderna på Wille o så skulle jag ju göra mig iordning okså smtidigt som man har en nyfiken liten kille som ska på allt hela tiden. Han vet precis vad som gör mig mer stressad... Puh, men till slut var vi på väg. Det kändes bra men när jag tittade på klockan var hon redan 9:40.... SUCK! Jag pinnade på så benen gick som trummpinnar på mig. När jag kommer fram till årstahallen ser jag att 4:ans buss står inne... Vi sprang på bussen precis i sista stund och vi slapp på det viset stressa genom halva salabacke då den bussen stannar på brantingstorg. Skönt!

När vi kom fram var det visst inte bara vi som hade tänkt komma på denna sångstund... Hihi... Jag tror nog att det var runt 50 barn och föräldrar där. Fantastiskt! Rummet vi var i var så mysigt! De hängde tyger i olika färger från taket och vi satt på kuddar på golvet runt en stor gosig matta och så var det lite dämpad mysbelysning =). Damen som höll i sångstunden var så härlig. Hon spelade gitarr och hade en massa roliga gosedjur med sig som hon sjöng och skojade med. Barnen fick gosa och leka med gosedjuren också, vilket var mycket uppskattat! Barnen bara ÄLSKADE det! Kul att höra lite fina visor som jag inte hört förut. På måndag ska hon vara inne i stan på bibblan där så då tänkte jag att vi skulle gå dit också. Wille måste ju aktiveras hela tiden så det är bra att ha lite olika aktiviteter i veckorna.

Igår var vi på Ikea och inhandlade grejer så vi gör lägenheten lite mer barnsäker! Det känns som att det är på tiden. Lillkillen håller på att bli stor!

Nu ska jag kolla på ett reprisavsnitt av vänner. Kan aldrig få nog av den serien!

Ha en bra helg!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar