måndag 19 september 2011

En härlig helg

Då har en ny vecka börjat och den börjar med världens busväder... Huwa! Blåser och regnet bara öser ner! Usch och fy, inge kul alls!

Helgen var i alla fall mysig. I lördags var vi på babysim igen. Denna gång skulle Wille också duschas ordentligt innan lektionen så vi va ute i god tid. Denna gång var det tre instruktörer. Det var 2 st som håller på att lära sig bli instruktörer så den här gången var vi riktigt många i poolen. Den här dagen var det härligt soligt väder, varmt och gott. Efter babysimmet åkte i ut till Eriks föräldrar för att hämta hem den stora barnvagnen. Den är bättre att ha nu på hösten när löven faller och sen i vinter när man ska köra i snön. Har fakiskt saknat den vagnen, skönt att den är hemma igen =). Vi fikade och Wille fick gunga lite i gungan som farfar så snällt hänger upp varje gång vi kommer dit. När vi kom hem åkte vi och veckohandla och så lev det makaronipudding till middag. Gott!

Söndagen var lite molnigare. Wille vaknade tidigt så jag gick upp med honom. Redan 8:15 somnade han om och jag valde att gå och lägga mig igen. Helt slut! Wille vaknade sen vid 9:30, Erik gick upp och gav Wille gröt och tog fram frukost till oss men jag fick sova en liten stund till. Såååå skönt! fter frukosten skulle jag egentligen åka och träna men klockan spran på och jag missade passet så vi gick en promenad istället alla tre. Åh va skönt det var att ha tillbaka den "gamla" vagnen. Det är ett så skönt gung i den och sen sitter Wille vänd mot oss vilket är roligare. Då ser man ju vad det är han tittar på. Han somnade dock efter 5 minuter och sov i 2,5h!!!! Så länge har han inte sovit på länge men han trivdes väl i vagnen.

På eftermiddagen kom en kompis till Erik förbi och de tittade på Liverpoolmatchen tillsammans. Jag tog hand om Wille när han vaknat. När han tröttnat på att vara inne, gick vi till lekparken och gungade lite. På kvällen var vi bara hemma och mös tillsammans.

Idag ska vi ner på stan och gå på sångstund med Wille på stadsbibblan. Senare i eftermiddag ska jag få lite egentid och bli ompysslad hos frisören! Det blir klippning och slingning! Funderar även på att klippa lugg =) Vi får se vart det slutar...

Ha en bra dag!!
Kram

2 kommentarer:

  1. Klart att han gillar att sova i den gamla, stora vagnen bättre ;-). Längtar efter att få se nya frisyren! Kram <3

    SvaraRadera