söndag 2 oktober 2011

Aaaarg!!!

Nu är snart helgen slut! Trist! Tiden går alldeles för fort. Igår var det babysim och nu har  vi börjat en ny kurs. Vi har avancerat och blivit sjöstjärnor =) kul! Vi fick prova på en massa nya övningar. Wille fick bl.a en hel hink vatten över huvudet och var helt oberörd av det. Duktiga killen! Är imponerad över hur mycket han klarar av redan nu. Känns som det är väl investerade pengar att gå på babysim! Inte gör det så mycket heller att det är så galet mysigt att bada hela familjen tillsammans! På eftermiddagen gick jag och Wille och hejade på Oskar (Willes kusin och fadder) när han spelade parkcupen i fotboll på Årsta IP. Han är så duktig Oskar! Gjorde mål och hade så fin målgest, han gjorde kullerbytta och man verkligen såg hur lycklig han var! UNDERBART och se! När alla jubla och klappa händerna så klappade Wille också händerna! Han har verkligen fattat grejen med det! Kul och se!

Idag har det varit en riktig fixardag här hemma. Wille somnade vid 10-tiden på förmiddagen och sov i 2h. Vi hann med ganska mycket här hemma under den tiden. Man har lärt sig att vara tidseffektiv och passa på så länge lillemannen sover. Vi har iaf börjat barnsäkra nu. Får fortsätta mer i veckan. Sen när vi ätit lite lunch med Wille så åkte vi upp till Gränby centrum och shoppade lite kläder till MIIIG!!!! Underbart! Har inte köpt ett plagg sen Wille föddes. Ja, ok några få plagg men inte alls på långa vägar vad jag egentligen behöver. Det som det har varit mest kris med är byxor, jeans framför allt! Hittade ett par jeans på stan i fredags, det var helt rätt färg, satt bra på men så var de för långa... TYPISKT!!! Men idag när vi var på Gränby sprang jag in på Lindex för att se om de fanns där i "Short" version. Och det gjorde det!!! Tjohooo!!! Jag blev sååå lycklig! Äntigen ska jag få ha  mig ett par sköna, snygga jeans. Slippa leggings och kjol! GALET LYCKLIG!!!! Garderoben blir genast mycket större med ett par byxor att passa ihop med! HIHIIIII!!!! =) Jag hittade lite annat också, lite träningskläder, två koftor och en skjorta och en långarmad top. Faktiskt riktigt nöjd med shoppingen! MEN att för Wille ha en mamma som springer in och ut i affärer och provrum var ingen hit! Han var riktigt ARG! Han som alltid gillat att åka vagn och titta sig runt omkring. Men nejdå, inte idag! Skulle bara upp i famnen, då var han nöjd och tyckte att det var helt ok. Skönt att pappa Erik också var med så han kunde ta Wille när jag ville prova kläder. Efter ett par timmar så åkte vi mot MAXI och veckohandla istället. Det gick bra. Wille satt i kundvagnen och var hyfsat nöjd.

Efter att vi ätit middag så skulle vi gå en sväng till min mor och far och lämna tillbaka en grej vi lånat för länge sen. När vi sen skulle gå hem så blev Wille helt tokig! Han skrek näst intill hela vägen hem. Vi försökte lägga honom ner i vagnen men det ville han inte, förskte trösta genom att krama och pussa på honom men han bara putta bort mig. Det tar väl ungefär en kvart och gå den här sträckan men att ha en skrikandes unge i barnvagn kan göra att några minuter känns som timmar när de skriker så. Wille var så aaarg! Han knöt nävarna flera gånger och bara skaka av ilska! När vi kom in i vårt område hade han precis lugnat ner sig och slutat skrika och när vi äntligen kom till vår dörr så sitter han nästan och sover i vagnen. Sååå trött! Tyckte så synd om honom! Det skär verkligen i hjärtat när ens barn skriker så! Men han är ju så tung nu att man inte orkar gå och bära omkring på honom hela tiden och sen var det ju inte så långt hem heller men det är svårt att inte ta upp honom när det blir så där! =( När vi kom hem tog vi på pyjamas och så fick han lite välling och sen somnade han gott i min famn. Lillskrutten! Jag kommer nog ha svårt att sova inatt. Jobbigt att han ska somna så arg och frustrerad =( Har nog aldrig sett honom såhär arg faktiskt.Han har varit så jätteglad hela veckan och charmat allt och alla vart vi än har varit. Men men, någon gång ska väl va den första! Förmodligen var han ju supertrött och sen han han v inte haft en så där jätterolig dag precis men ibland måste man ju bara göra saker. Imorgon ska vi leka hela dagen så det blir nog bra.

Den här veckan var ju första veckan i mitt nya hälsosammare liv och det har gått riktigt bra måste jag säga! Jag har promenerat minst 1h varje dag och gått på 2 friskis och svettispass. Ett riktigt bra medelpass och i fredags blev det dans fuego. Har verkligen fallit för det passet! Det är så kuuul!! Man blir så glad och taggad! Nu har jag gått på det 3 gånger och börjar väl så smått hänga med så i fredags blev jag helt slut i ben och armar. Känns som man kan ta ut stegen mer nu när man känner igen vad som ska göras. Kändes riktigt bra! Sen har jag självklart ätit bra mat och låtit bli och småäta. Imorgon ska jag väga mig igen :S Hoppas på att ha gått ner lite den här veckan, så håll tummarna! Jag är NERVÖÖÖS!!!!

Nu ska jag slappa i soffan en stund innan det är dags att sussa kudden!

Ha en fortsatt trevlig kväll!!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar