tisdag 16 augusti 2011

Tillbaka till vardagen

Då var vi tillbaka i vardagslunken igen. Känns ganska skönt faktiskt att ha ordning i rutinerna igen. Vi har inte frångått dom så mycket de senaste två veckorna men ändå. De senaste två veckorna har vi varit hemma och gjort lite små utflykter här och där, dag för dag. Det har varit en lyx att bara ta dagen som den kommer.

Idag hade vi en liten återträff med föräldragruppen. Va så mysigt att träffas igen ochse vad som hänt alla småttingar under sommaren. Det hade hänt en hel del. Underbart att se. Tycker verkligen om vår föräldragrupp. Alla är super trevliga och jag känner mig så glad efter varje träff. Jättekul verkligen.  

Idag ringde telefonen och vi fick ett glädjade besked. Wille ska få börja på babysim till helgen. Det var någon som hade lämnat återbud så vi kunde börja redan nu. I förra veckan anmälde vi honom så det gick snabbt. Ska bli så himla mysigt att ha en familjegrej på helgerna. Jag ser jätte mycket fram emot det. Hoppas att Wille kommer gilla det också... Det återstå att se men han har gillat att bada  sommar i alla fall så det ska nog passa honom som fisken i vattnet... haha...;)

Har börjat träna igen också. Så himla skönt! Man värdesätter verkligen sin egen tid nu på ett på ett annat sätt. Bland det sista som händer under passet är att de kör 1 minuts avslappning. Förut var jag alltid snabb och gick då men nu tycker jag att den minuten av tystnad och dämpad belysning är så underbart härlig. Jag bara njuter av fulla drag och släpper tankarna och måsten. Har en känsla av att nu kommer jag träna mer än vad jag gjort förut. Just för att få lite egen tid och ta hand om mig själv. Har en bra känsla i magen med andra ord.

På fredag ska jag få träffa en kompis över en drink på kvällen. Ska bli kul att komma iväg och umgås med en kompis utan att behöva ha ögonen på Wille hela tiden och ständigt behöva abryta samtalet för att nåt händer. Det är en viss charm med det med men ibland är det skönt att bara ha kul. Ska hur som helst bli jättekul att träffa henne.

Nu är det blöjbyte o mating igen...hej o hå

1 kommentar:

  1. Så underbart att läsa!!!

    Vilken supermamma du är Sara!!! Tar dig tid att träna, går ut och tar en drink och samtidigt ser till att ni har massor av familjemys =) Underbart <3 Ses på torsdag!!!

    Kraaaam
    Sara

    SvaraRadera