tisdag 23 augusti 2011

Sjuk mamma = tråkig mamma..

Jaha, hösten började eller sommaren slutade (hur man nu vill se det) med en REJÄL förkylning för min del... Fy %&¤&#"# vad illa det har varit!!!! Det var riktigt länge sen jag mådde så här dåligt av en förkylning! Nu har det nog vänt något men jag hade verkligen inte  trott att det skulle göra det när jag vaknade i morse. Hade i stort sett ingen röst. Kunde inte hosta för det gjorde så ont. Kunde knappt snyta mig för jag har snytit sönder näsan känns det som. Till råga på allt så ska man vara en bra och rolig mamma samtidigt.... Inte det lättaste ska jag säga... Men Wille har tagit det lungt och varit så snäll. Han har lekt på sin lekmatta och varit ganska nöjd med det. Som tur är har vi en soffa i hans rum som jag kunde ligga på och prata med honom när han lekte. Gick jättebra igår, men idag ville han ut. Märkte att han snabbt blev rastlös på sina leksaker så det var bara att ta sig i kragen och göra sig iordning efter lunch och gå ut. Har verkligen känt mig som en dålig mamma som inte kunnat lekt och busat med Wille. Men men, jag får ta igen det när jag är frisk och kry igen!!!

Vi gick till en lekpark där det finns en gunga som han kan sitta i. Wille skulle kunna gunga hur länge som helst. Efter en kvart så verkade han lite trött dock så jag la honom i vagnen och började gå mot affären istället. Då hörde jag hur "motorn" hos Wille satte igång (ett läte som han gör när han är trött och är påväg att somna). Jag behövde inte gå långt så sov han. Gullplutten då! Fick i godan ro dagshandla. Idag köpte jag hem 8 månaders matburkar till Wille =) Stort steg! Nästa nivå på burkarna är 1 års burkar!!!! GALET, tiden springer ju verkligen iväg ju!!! På tal om det så fick vi sänka Willes säng igår. Natten till igår hörde jag att han var vaken och gick in till hononom och möts av att han sitter upp i sängen och håller i sig i spjälerna! Ja,det gäller att hänga med i svängarna....=)

Nu ska jag avnjuta en skål med vaniljglass och chokladsås. Gott och skönt för halsen!

Ikväll blir det Flygande Jakob till middag! Mumsigt!

Tooodelooo!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar