fredag 19 augusti 2011

En härlig dag

Idag har det varit en härlig dag och halva dagen är fortfarande kvar =)Känns bra. Vi blev väckta redan kl 05.11 av Wille, men efter lite mat så somnade han om direkt. Sen vakna han inte förrän strax efter 7 och det är ju helt ok tycker jag. När pappa Erik hade sagt hejdå och gått till jobbet låg jag och Wille kvar i sängen och busade lite som vi gör varje morgon. Han rullar runt hejvilt mellan kuddarna, men idag hände det nåt nytt... Han la sig på Eriks kudde och gömde sig bakom sin kudde och så tittade han upp med världens sötaste leende så tanden tittade fram. Så fortsatte han göra och jag sa varje gång, "tittut". När han gömde sig väntade han tills jag sa "Var är Wille?" och så tittade han upp igen och log. Såååå sööööt! Gullunge! Man blir så lycklig av att bara se honom!

Efter frukosten fixade jag iordning Willes garderob så att det blev lite mer ordning där. Skönt att få bort lite och få det snyggt och prydligt. Efter det lekte jag med Wille på hans lekmatta. Han blev lite tjurig när han inte hade min fulla uppmärksamhet när jag fixade garderoben så det var bara att leka en stund. Men det blev inte så länge för han blev snabbt trött och sov i nästan 2h. Då fick jag tid att skicka iväg en beställning på foton som inte är gjort sen i maj... hmmm beställde över 200 bilder... vet inte vad jag ska göra med alla en det är kul och sätta in i album och titta på tillammans med Wille. Kanske inte nu men snart tror jag han tycker at det ska bli kul och se hur han såg ut och vad han gjorde när han var liten. Jag hann till och med ta en dusch och fixa iordning mig. Underbart!

När Wille vakna var han på strålande humör. Vi åt lunch och sen gick vi ut och gungade i lekparken. Han gillar verkligen att gunga. Nu kan man busa med honom och säga "nu tar jag fötterna" och killa honom lite lätt och då kiknar han av skratt. Så härligt! Sen blev det en liten promenix till affären för att inhandla ingredienserna till kvällens middag, TACOFREDAG =) mmm... ska bli mumsigt!
När vi numera är ute och går med vagnen så låter Wille hela tiden. Pratar eller lyssnar på det ljud som blir när det guppar lite i vagnen medan han sjunger ett monotomt ljud. Och så sitter han rakt upp och håller i handtaget i fram. Gulligt! När vi väl kom hem så tog vi det lite lungt i soffan och läste några böcker. Kände att han slappnade av i famnen och skönk ihop. Lillskrutten var trött igen, så det var bara att lägga honom i sängen igen. Nu sover han en stund till. Hoppas han vaknar innan halv 3. kl 3 ska vi nämligen vara på information för babysimmet som börjar imorn =). Ska bli så mysigt så!

Ikväll ska jag få gå ut och roa mig på egen hand. Ska träffa min kompis Malin. Vi ska ta några drinkar och tjejsnacka några timmar. Mysigt!

Ha en fin helg allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar