torsdag 15 november 2012

Husköp!

Ja, det är sant! Vi har köpt HUS!!! VI! Jag kan knappt fatta det. Det bara smällde till på några dagar.

Vi har ju tänkt länge... hus eller lägenhet... hus eller lägenhet??? Årsta eller flytta ut på "vischan", fram och tillbaka, fram och tillbaka... Känns som vi har åkt karusellen ett antal varv men så kom då tillfället vi väntat på....


Jag fick nys om att ett jättefint hus skulle säljas via facebook. Facebook kan vara väldigt bra ibland... Det var komiskt nog en gammal innebandykompis som hade köpt större som skulle sälja sitt hus i Björklinge. Jag har ju varit där en gång när Wille var typ 3 månader gammal så det var ett tag sen men ändå. Jag visste hur som helst att de hade ett jättefint hus. Jag visade då huset för Erik på hemnet och han tyckte absolut att vi skulle dit och kika. Sagt och gjort. När vi kom fram till visningen så var det så roligt för så fort vi stannade bilen ropade Wille "hemma". Haha... det kanske var ett tecken! Efter visningen kände jag och Erik att det fanns inga ursäkter att inte vara med i budgivningen av huset. Huset hade ju allt vad vi letat efter och lite till. Så vi åkte helt enkelt hem och började räkna. Vi kom ganska snabbt fram till att det här skulle gå bra. Vi var med i budgivningen och det blev bara mer och mer nervöst för varje bud. Jag var dock ganska ovetandes om vad som hände egentligen eftersom det var Erik som skötte det mesta med budandet men vi hade gjort upp hur vi skulle agera. Efter 2 dagars budande så ringer Erik till mitt jobb och säger "ja, du älskling... då är vi husägare så fort vi skrivit på papprena. WHAT?? Jag blev helt stissig? VA? Hade vi vunnit? Vad händer nu? Men klarar vi verkligen det här? Vad måste vi göra nu? Ringa banken, ringa mäklare, få lägenheten fixad och stylad och såld... vem gör vad, när ska det göras, måste ordna barnvakt??? HJÄÄÄÄÄÄLP! Jag fick verkligen alla tankar i huvudet samtidigt. JÖSSES AMALIA! Och så igår kväll skrev vi då på och blev husägare inom loppet av 3 dagar... Ja ibland känns det bara så rätt och då måste man slå till och det gjorde vi och det känns fantastiskt bra! Vi har tillträde till huset 30/1 så det är inte så långt dit. Men det är ju en hel del som ska fixas innan...

Så nu i helgen vet vi vad vi ska göra... städa, styla, plocka undan och ja allt som krävs för en lyckad försäljning helt enkelt... Fast enkelt vette tusan om det är... Men det ska bli kul också. Tur att vi har så underbar familj som ställer upp och är barnvakt med så kort varsel. Ni är ovärderliga! TACK!

På lördag kommer fina familjen Klarin på middag. Ska bli väldans mysigt och det bra att det blir lite paus i allt ståhej som varit denna vecka! Så det ser vi fram emot! Vi har ju försökt fått till en familjedejt länge men pga av diverse sjukstugor så har det tyvärr blivit uppskjutet.

Nu är det dags och gå och sova. Känns bra och skriva lite igen! Blir nog lite bättre uppdateringar här nu skulle jag tro =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar