torsdag 1 mars 2012

VAB premiär

Japp, då var det dagen kommen då jag fick vabba för första gången. Men det blev ju inte direkt som jag tänkt mig att det skulle bli. Det är nämligen så att Erik min sambo ligger i influensa och har hög feber och kan inte ta hand om Wille som han mår just nu. Då fanns bara alternativet att jag fick vara hemma från jobbet och ta hand om vår guldklimp. Så jag är hemma med ett friskt barn men en sjuk vårdnadshavarare... ja så kan det va.

Jag och Wille har det jättemysigt. Vi försöker hålla oss från lägenheten för att minimera risken att bli smittade av Erik. Igår var vi borta hela dan och lekte med några kompisar till Wille och när vi kom hem åkte jag och Wille och handlade. Sen var det middag och sängdags för lillemannen. Idag skulle vi till öppna förskolan på förmiddagen men när vi kom dit så var det stängt. Konstigt att det inte stog något på hemsidan om det! Men men vi får göra ett nytt försök imorgon och hoppas på att det är öppet då. Eftersom det inte blev någon öppen förskola så blev det en massa lek i lekparken istället. Gunga och rutschkana är fortfarande favoriten som gäller. Wille har blivit så duktig på att gå utomhus själv nu. Vi har med oss vagnen överallt men vi låter honom gå oftast så han få röra på sig och träna på att gå i skor. Det är ju hyfsat barmark ute också så det går bra så länge han går dit vi är påväg men han har en tendens att vilja gå åt motsatt håll ibland. Då blir det lite jobbigt... men så är det ju. Idag lyckades vi tajma att se sopbilen när vi gick till lekparken =) Wille blev alldeles till sig och sa "titta, titta!" Sötnosen våran!.
På eftermiddagen ringde vi till en kompis till Wille och vi bestämde oss för att åka er på stan och mata fåglarna tillsammans. Det var mysigt så länge Wille höll sig till att kasta brödet till fåglarna. Han fick efter en stund för sig att han skulle fånga fåglarna och det såg ut som ha skulle få fatt i dom också och bära dom men det var droppen för mig. Nej, det gick inte för sig. Nån måtta får det va. Jag vill ju inte att han ska bli biten Nej, jag har alldeles för stor respekt för djur. Jag litar inte på något djur, sån är jag bara. Så då fick Wille sitta i vagnen och titta tills vi var klara.

När vi kom hem så åt vi middag. Medan jag stod och diska upp från middagaen hade Erik koll på Wille. Så hör jag en duns och Wille skriker av smärta! Munnen och nappen var blodig och jag tänkte att nu slog han väl ut en tand också men riktigt så illa var det inte. Han slog i överläppen i den lilla strängen under läppen så en fläskläpp blev det. Wille fick lite glass för att stoppa blödningen och det är erkligen effektivt sätt. Kallt och gott och det slutar blöda på ett ögonblick i munnen. Wille blev genast på bättre humör också. Bra grej! Olyckor händer så lätt och de flesta olyckor händer i hemmet och fler lär det bli. Bara att förlika sig med den tanken men det skär ju så i hjärtat när han gör så illa sig!

Imorn blir det öppna förskolan som sagt och sen på eftermiddagen så tror jag vi går och hälsar på min bror om han inte har andra planer förståss! Sen är det ju fredag =) Fredagsmys med Kycklingtacos på menyn! Kanske en hyrfilm också. Ja vi får se, vad det blir. På lördag ska vi kolla på mel
odifestivalen med Irene och Liam. Dock bara jag och Wille då jag misstänker att Erik fortfarande inte är riktigt kry än då... men vi hoppas ju naturligtvis att han är det!

Ha en bra helg!

1 kommentar:

  1. Hoppas att ni slipper bli sjuka. Ja, det där med olyckor känner vi väl igen. Veras sträng under läppen har gått av två gånger. Det är så hemskt när det sker, men de går över. kram

    SvaraRadera