torsdag 16 februari 2012

Tiden ruuuuusar iväg!!

Hej och hå vad tiden springer iväg. Snart en månad sen jag bloggade coh jag har snart jobbat i 6 veckor ... Det har varit en minst sagt fullpäckad månad. Har lagt all min tid och energi på mitt jobb och min underbara familj. Det har varit en tuff månad då det har varit mycket på jobbet att komma in i. Jag som tänkte att jag skulle ta en dag i taget och ta det som det kom helt enkelt. Mmm eller hur... jätte enkelt i teorin men praktiskt så funkar inte jag så. Jag har sååå svårt att accepteraatt jag inte kan lika många bollar i luften nu för tiden som jag kunde ha förut. Jag glömmer saker hela tiden och har känt mig almänt snurrig i bollen. Man har levt i sin bebis/barn bubbla i drygt ett år och så ska man slå om över en natt och  man ska in i jobblivet och jobbtänk igen. Det är inte det lättaste. I alla fall för mig har det inte varit det. Jag tycker det har varit svårt att kombinera jobbliv, familjeliv och tid för vänner. För två helger sen råkade jag dubbelboka mig och fick skämmas ögoen ur mig då jag fick ringa mina vänner och säga att jag var tvungen att svika från vår tjejkväll. Kändes inte bra i hjärtat. Tur att jag har vänner som förstod min situatuon. TACK!! Sen dess har vi skaffat oss en familjekalender där vi skriver upp allt som vi bokar in oss på så jag inte råkar ut för dne händelsen igen. Det var inte kul!

Nu när man har jobbat hela veckorna så missar man ju en hel del som händer här hemma med Wille. Men det är så härligt att komma hem till en liten kille som kommer springandes mot mig efter en lång dag på jobbet. Wille börjar så smått lära sig små ord. Han har blivit så duktig på djurläten också. Han kan t.ex.hur apan, kossan, fåret, hunden och katten låter. Han är så söööööt. Idag hade han lärt sig fårets läte! Helt underbart!

Ikväll har jag och Wille varit hemma själva då Erik är och träffar kompisar och kollar en hockeymatch. Det har varit supermysigt!

Skönt att det är fredag imorn! Slutar tidigt och det blir tacos till middag. Härligt! Helgen är för övrigt välplanerad med en massa mysiga äventyr! Med andra ord ska det bli helt underbart med helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar