söndag 18 november 2012

Fix och trix och middagsbjudning

Hej och hå vad helgen gick fort! En helg som har varit mycket trevlig på många sätt och också väldigt kreativ då många punkter på "att göra" listan har bockats av!

I fredags hade vi en riktigt mysig hemmakväll med tacomiddag som följdes av massa bus och lek med Wille innan det var läggags för honom. Då passade jag på att lista ner vad som behövdes göras under helgen med lägenheten. På tisdag kommer nämligen fotografen och fotograferar vår lägenhet för försäljning och då måste allt vara tipp topp!

Lördag morgon vaknade vi runt 06:30 och vi gick allihopa upp och käka frukost och kolla på bolibompa med Nicke Nyfiken =) Helgens höjdpunkt för Wille! Det är ju bara ett måste! Strax efter 8 fick jag ett SMS av mamsen min som skrev att nu var det fritt fram att komma hem till dom med Wille för nu var de vakna. Vi var där strax före 9 och Wille var som vanligt själalycklig över att träffa mormor och morfar. "HEEEEEJDÅ MAMMA!!!" tjoar Wille och studsar av lycka! Gullungen! Sen var det till att traska hem och starta det stora projektet med att städa/styla/plocka undan i lägenheten. Å som vi jobba, jag och min man! Det nästa pyrde ur öronen på oss! Jösses vilken fart vi fick! På de 5 timmarna som Wille hade barnvakt så hann vi med 70% av det vi skulle hinna under helgen! SÅ SKÖNT! Vi hann städa hela lägenheten grundligt och styla nästan alla rum. På söndagen skulle vi "bara" ha klädkammaren, uteplatsen kvar samt åka till återvinningen för att kasta det vi rensat och inhandla lite nya växter.


På lördagkvällen kom fina familjen Klarin på middag och vi bjöd på Kreolsk gryta med pressad potatis och till efterrätt, som de stod för, blev det en jättegod annanaspaj med glass =) Inte illa må jag säga! Det enda som blev lite småjobbigt under kvällen var att en dunderförkylning bröt ut på mig och att Wille inte riktigt gillade att dela med sig av sina leksaker till Melvin så det blev en del fajter här och var men så är det ju med dessa små ibland... Annars var det en jättemysig kväll! Tack för det kära vänner!
Å så hoppas jag att familjen Klarin klarade sig från baciluskerna bara! Håller tummarna!

Söndagen började med att Wille kom in till oss och sov redan från kl. 02 på natten men somnade direkt och sov till kl. 7. SOVMORGON! JIPPIE! Jag och Wille gick upp direkt och kollade Nicke Nyfiken på Bolibompa och Wille käka välling. Erik låg kvar och drog sig en stund men när han kom upp så gjorde han frukost till oss och jag slumrade en stund på soffan. Vi blev visst lite trötta efter lördagens galej =) Efter frukosten tog jag tag i klädkammaren och Wille och Erik gick ut i lekarken en stund. När de kom in var jag nästa klar. Skönt att rensa undan! Det har varit ett litet alltiallo utrymme som man bara blundat för ett längre tag nu så det behövde verkligen rensas och snyggas till! Erik gjorde lunch till Wille och och när jag och Wille satt och åt så tog Erik tag i uteplatsen och fixade till den. Medan vi satt där och Wille mumsade på sin blodpudding med farmors hemlagade lingonsylt så kom farmor och farfar till oss. De skulle barnvakta Wille en stund medan vi fixade det sista. Men eftersom vi hade kommit ganska långt med allt och klockan var sovtjam för Wille så blev det att de gick en kort promenad med Wille efter lunch så han fick sova. Jag tog tag i fönsterputs och lite smått och gott. När de kom tillbaka från promenaden åkte Erik och hans pappa till återvinningen med allt som skulle slängas. Monica hjälpte mig med fönstrerna. Så himla härligt familj vi har som ställer upp jämt! Vi är så lyckligt lottade! Så nu är det så klinikst rent här hemma! Sen åkte vi alla till mio för att införskaffa en julklapp till Wille! En saccosäck! Underbart! Han kommer älska den! Därefter bar det iväg mot IKEA för att inhandla blommor och lite annat smått och gott. Medan vi gjorde det lekte Wille med farmor och farfar på barnavdelningen. Även nu var han själalycklig! Vi passade på att käka middag där också. Så praktiskt och bra så!

Min förkylning har ju inte blivit bättre direkt idag.... USCH OCH FY!!! Har snytit mig 511 000 gånger idag känns det som! SKIT JOBBIGT!!! Rent utsagt! Ja om inget mirakel sker under natten så blir det inget jobb för mig de närmaste dagarna... kan ju knappt röra mig 1m utan näsdukar... Känner ingen feber dock! Det är ju skönt men om det kunde sluta rinna så förbaskat också så skulle det vara ännu bättre... men men... Det är bara att gilla läget och vila mig i form igen... SKIT!

Nu ska jag faktiskt ta och gå och försöka sova lite och med lite tur så kanske jag känner mig lite bättre imorn! Hoppas hoppas!!!

Ha det bra! Toodles!!!


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar