onsdag 21 november 2012

Frisörpremiär

Då var man tillbaka på jobbet igen och det känns bra. Lite snörvel kvar men jag känner absolut att jag kan jobba. Har 3 korta dagar så det är inte alltför krävande.

När jag hade hämtat Wille på förskolan idag åkte jag och han upp till Gränby C för att få honom klippt. Det var verkligen behövligt! Jag har försökt trimma det lite  nu och då men nu var det hög tid att en proffessionell person fick ta tag i burret! Vi fick komma in relativt snabbt på drop in då vi naturligtvis inte beställt tid. Hur som helst så hade jag packat väskan med "mutor" för att allt skulle gå så smidigt som möjligt... hmmm... nja... mina planer gick väl sådär... Wille satte sig i stolen men var inte supernöjd men när han skulle få russin så var det inga problem fram tills han skulle få förklädet på sig... TVÄRNIT! NÄHÄ sörru den gick inte! Då hoppade han ner från stolen. "INTE" var ordet.... Ok, vad gör vi nu... jag försökte med att få frisören att tycka det var ok att han skulle sitta i mitt knä. Nej, det var tydligen för svårt. Men enligt henne kunde vi prova kundvagnen. Wille gick i alla fall med på det. Satte honom i kundvagnen men förklädet ratade han fortfarande. Så han fick bli klippt utan förkläde. Håret var ju jättelångt så det kom ju en hel del här och var och man såg hur han kämpade mot kliandet. Han är ju så jäkla envis! 20min senare efter att jag stått och plockat hår från russinburken och försökt distrahera honom och få honom och sitta så still det bara gick så var han färdig. PUH! Å så fint det blev! Så nöjda! Dock var ju inte frisören så pedagogisk direkt... Jag vet inte hur många gånger jag hörde henne säga "men hörru lilla killen, du måste sitta still" "Sitt still nu" Nu MÅSTE du sitta still"!!! Men hallå.... han är inte ens 2 år... Man kan väl inte förvänta sig att han ska sitta som ett ljus hela tiden... eller?? Jag försökte så gott jag kunde att hjälpa till men jag tyckte att hon var lite väl hård mot honom! Men man är ju lite pjoltig också när det gäller ens egna barn. Så är det ju!

Jag måste kolla runt lite vad det kostar för barn att klippa sig i övriga Uppsala för jag tyckte att det var hutlöst här. De sa först att det kostade 320 kr men sen fick vi det för 250kr men jag tycker det var mycket i alla fall. Jaja, kan väl inte vara så lätt att utföra sitt jobb från en kundvagn heller... haha! Wille fick faktiskt en klubba av frisören efter klippningen och han var så glad... Tog den i mun direkt och sa "mmmm gott"! Nån gång är OK!

Ikväll har vi annars bara varit hemma. Efter middagen tog jag en låååång varm dusch medan Erik lekte en stund med Wille. Wille är ju helt tokig i traktorer så vi satte oss och tog fram klipp på youtube med traktorer, till Willes stora lycka. "Traktor åker fort"! Gullungen min! Tror han gick och la sig en mycket lycklig lite kille ikväll. Efter att Wille somnat så fyllde vi i lite papper från mäklaren. Det är många lägenheter ute nu i årsta och det är en del budgivare så vi hoppas att vår också kommer bli såld till ett bra pris. Bara att hålla tummarna! Vi tycker att den är fräsch men man vet ju inte vad andra tycker... Jaja, det visar sig.


Resultatet av klippningen på min guldklimp!














Nu är det dags och sussa kudden!
Tooodelooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar