onsdag 18 januari 2012

Fullt ös - halvt medvetslös...

Veckan har börjat intensivt. Känns som måndag, tisdag och onsdag bara har rusat fram! Det är så mycket på jobbet att man inte hinner sakna sin lilla skrutt som tultar omkring här hemma med pappa. Men det är skönt att man kan koncentrera sig på jobbet å andra sidan. dagarna går fort och är fullständigt fullproppade. Så det är verkligen fullt ös coh när man kommer hem är man halvt medvetslös. Tror att jag är lite ovan med allt just nu. Känns som jag har kommit helt ny till ett nytt ställe. Känner att jag inte har så mycket koll som jag brukade ha innan och det kanske är bra i och för sig... Men jag tycker verkligen inte om när jag inte klarar mig själv utan måste fråga om hjälp om samma sak hundraelva gånger som idag. Jag skulle göra en maillista på jobbmailen. Det tog sån evighetstid för att jag inte fatta hur man kunde hitta gruppen man gjort. Jag var tvungen att springa in till en kollega x antal gånger och fråga hur jag skulle göra... Jag kan bli tokig på sånt. Stackars henne som fick stå ut med mina jobbiga frågor... Men det var tur och bra för mig att hon fanns till min hjälp!!

Igår jobbade jag 12h i sträck. När jag kom hem sov redan Wille och det var jobbigt att komma hem och inte få den där mysiga kramen av honom. Usch, det kändes tomt! Gick in till honom och hörde hans djupa lugna andetag. Han sov så sött. Själv gick jag och la mig innan 21:30. Jag var helt slut. Jag sa till Erik att han fick sova idag på morgonen så kunde jag ta Wille. Det var en jättemysig morgon. Wille och jag läste böcker och lekte lite i hans rum innan vi väckte Erik och vi åt frukost tillsammans. Jag hade lite sovmorgon från jobbet idag så vi tog det lungt. Så skönt så!

Ikväll har familjen Klarin varit på middagsbesök. Det blev en hattig middag med mycket uppassande av två trötta killar. Melvin var trött och hungrig och Wille blev trött stax före 19 så det blev nattning av både direkt efter middagen. Men det är tur att vi är småbarnsföräldrar allihop så vi har ju förståelse att det kan bli lite hattigt och lustigt men det var väldans trevligt i alla fall. Wille fick en så fin present för att han fyllt 1 år. Tusen tack! Tror att han kommer ha sååå kul med den!

Nu är det bara torsdag och fredag kvar på jobbveckan. Sen är det helg igen.. ojoj vad veckorna flyger fram! Galet. Känns ibland som det bara är måndag och sen poff är det fredag igen. Jösses! I helgen blir det firande av syrrans son Melker som fyller 4 år! Ska bli mysigt. Annars är det inte så mycket mer planerat. Ganska skönt faktiskt. Babysimet är slut nu men vi har några gånger att ta igen så det får vi göra vid tillfälle men just nu känns det ganska skönt att slippa stressa iväg dit på lördagarna. Wille hade kul senast vi var där men gångerna innan så var han ganska ointresserad och verkade inte tycka det var så kul så det blir bra med en paus nu. Får se om vi fortsätter vid ett senare tillfälle.

Imorn är det nya tag på jobbet som gäller. Tycker det är ganska kul och jobba nu när man har kommit in i det lite mer. Men som jag sa innan så är det jobbigt att ha varit borta så länge. Mycket som är nytt som man ska ta hänsyn till så det är som att börja om på nytt. Men det är kanske lite nyttigt också, jag får se det så!

Nu är det snart dags och sussa kudden!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar