lördag 14 januari 2012

En ny fas i livet har inletts...

Då har man jobbat och slitit en vecka och Wille och Erik har överlevt dom med! Det var kul och börja jobba. Första dagen var mest nervös men sen har det kännts bättre och bättre för varje dag som gått. Wille är glad och nöjd hemma med pappa Erik och det värmer i hjärtat när jag får världens största leende och kramar när jag kommer hem från lilleman =) det är helt underbart! Det känns verkligen som en ny fas i livet har börjat och det känns faktiskt bra. En fas då jag måste lära mig att ha mindre koll coh kontroll här hemma coh det är ju bara nyttigt att släppa på kontrollbehovet. Helt ärligt är det ganska skönt!

Veckan började med planeringsdag coh som vanligt kändes det som att man bara hunnit med hälften av det man behövde göra men på kvällen kom jag på ett bra citat... " Att hinna med hälften av allt man tänkt betyder också att man gjort dubbelt så mycket än ingenting" Då kändes det genast bättre! Sen flöt veckan på och poff var det fredag. Jag har under veckan lärt känna, för mig, nya barn och personal och ny chef. Det har varit givande coh energikrävande men jag har ändå kännt att jag har haft energi kvar när jag kommit hem och det är viktigt för mig. Man måste ju ge sin familj tid och kärlek också så numera är det att prioritera som gäller. Förut kunde man jobba på hur mycket som helst och sen gå hem och lägga sig på soffan och slappa hela kvällen. Det funkar inte längre. Men det är bra och sunt tycker jag så det är också positivt.

Helgen har inga speciella planer. Igår hade Erik fixat fredagsmyset innan jag kom hem. Underbart! Vi tittade på Jägarna 2 och smaska i oss en hel påse chips och dipp. GOTT!! Idag gick vi en promenad till Gränby centrum och shoppa lite mysbyxor till Wille och presenter till Melker som fyller 4 år nästa helg. Sen gick vi hem och käka lunch. Imorgon har vi inga speciella planer heller. Jag har hållit upp med träningen ett par månader så nu är det dax att komma igång igen så imorn kl 11 ska jag träna ett pass. Ska bli kul! Ser fram emot det.

Nästa jobbvecka känns spännande då vi kommer bli ännu mer sammansvetsade i arbetslaget och vi ska ha lite möten som gör att vi kommer kunna samarbeta mer med grannavdelningen. Mycket som kommer lösa sig med andra ord! Känns toppenbra!

Nu ska jag njuta av lördagskvällen!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar