tisdag 7 juni 2011

Sol, regn och barnakuten...

Ja, då var vi hemma igen efter en mysig vecka på Mallorca! Veckan startade riktigt bra med härlig sol och värme men tyvärr så blev de sista 4 dagarna mulna och många regnskurar. Fick inte se så mycket av solen då inte. Någon timme på eftermiddagen men inte mer... Man är ju så jätte försiktig första dagarna när man är utomlands så jag smörjde in mig med hög solskyddsfaktor och tänkte att här ska man inte bränna sig. Så vi kom hem lika bleka som när vi åkte... Men när vi kom hem var det härlig sommarvärme som väntade oss så det var ju toppen. Även om det var regniga dagar så gick allt jättebra och flygresan gick galant med Wille! Han charmade alla som gick förbi. Helt fantastisk! Det var  helt underbart att vara en liten familj på semester. =)

Innan vi åkte så köpte vi en ny vagn till Wille som skulle vara lättare att ta med sig på resan. Vi köpte den dagen innan vi åkte och när vi kom hem skulle vi sätta på hjulen..... Då är den %#&¤# vagnen felkonstruerad så vi fick inte på hjulen... GAAAAAH!!!! Eftersom vi skulle åka 06.00 dagen efter så hann vi inte byta den heller... SÅÅÅ TYPISKT!!! Jaja, vi har ju den stora vagnen tänkte vi men den väger ju betydligt mer men det var bara att gilla läget... Det gjorde vi tills vi skulle checka in vagnen... Luften hade gått ur ett däck!!! GAAAAAAAAAAAAAH!!!! Jaha, ska vi inte ha någon vagn på en hel vecka nu då??? Tankarna for ju i skallen på en... Hela flygresan dit var jag orolig att det inte skulle gå att ordna... ja jag vet att jag oroar mig för ALLT! Men andå... När vi kom till hotellet så fanns där en alltiallo kille som hjälpte oss i alla fall och vi fick luft i däcket! SKÖÖÖNT!!! Då kunde vi (jag) pusta ut och börja njuta av semestern!

Inatt vaknade Wille och kunde inte somna om... Bara låg och va ledsen... Vi började misstänka öroninflammation... Vi gav honom lite näsdroppar, alvedon och baxade upp sängen. Sen somnade han efter midnatt och sov till halv 8. Helt ok! Sen åkte jag och Wille in till barnakuten och kollade upp örat och mycket riktigt så var det som vi trodde. En rejäl dessutom. Men bara på höger öra som tur var! "Då är det bara att gå ner direkt och hämta ut medicinen åt Wille" sa doktorn... Jo hej du.. Fick sitta på apoteket i en timme och vänta på att receptet skulle komma fram! GAAAAH!!! Irriterande!!!! Duktiga Wille somnade dock i nya vagnen så det gick ju bra men ändå!!!! Men men... nu har vi medicin och det blir 3 ggr om dagen i 5 dagar.

Nej, nu är det dags att njuta av en bok som jag började med när jag var gravid. Kanske är dags att avsluta den... Får passa på nu när Wille sover en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar