torsdag 16 juni 2011

Att värdesätta egen tid...

Den senaste tiden hr jag haft lite måsten på eftermiddagar o kvällar. Det har varit tandhygenisten, tandläkaren och igår ett akut besök hos frisören! Innan jag fick barn kunde jag bli rastlös och irriterad om jag fick vänta en stund på min tur men nu tycker jag att det är såååå skönt att sitta själv med mina tankar och bara njuta av att inte vara påväg någonstans eller ha måsten. Att inte kunna göra något annat än att vänta en stund, så skönt!

Som igår, då hade jag fått nog av mitt hår. Valde därför när sambon kom hem att sätta mig på drop in på en frisörsalong på Gränby. Jag fick vänta ett bra tag. Kanske lite över en timme men ååå vad jag njöt av att uppdatera mig i skvallerblaskor, titta på folk, titta på alla nya frisyrer som blev till. HELT UNDERBART!!! Sen när det var min tur så blev jag ju lite nervös... har haft en och samma frisör i flera år och hon förstår mig precis och vet hur mitt hår är och ter sig men nu skulle jag alltså tillfälligt byta frisör. Hon tvättade ur håret länge och det är ju bland det bästa som finns när någon annan vättar håret på en och masserar hårbotten! Sen kom saxen fram... tänk om det skulle bli misslyckat?? Vad skulle jag göra då?? Men resultatet blev bättre än jag kunde tänka mig! Jättekul! Sååå nöjd! =)

Idag ska Erik vara hemma med Wille halva dagen och jag ska få gå på medarbetardag på Uppsala konsert o kongress. Ska bli jätteintressant. Kul att träffa lite kollegor igen och få tänka lite jobb igen. Jag älskar mitt jobb som förskollärare så det känns bra att få lite inblick i allt nytt som händer nu inom förskolan. Bl.a. har vi fått en ny läroplan som ska gå i verket nu 1 juli i år. Spännande! Sen ikväll ska jag få åka och spela fotbollsgolf. Måste ju träna lite inför VM i sommar =)

Det är mycket egen tid framöver och det värdesätter jag högt. Känns så skönt att jag har lärt mig att släppa kontrollen lite... men bara lite... ;) hahaa... ni som känner mig vet ju hur jag är... hihi!

Nej nu måste jg göra mig iordning inför medarbetardagen... =)

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar