måndag 11 juli 2011

Pressen att försvara en silvermedalj...

Då var det dags igen! Nu ska familjen Naess/Andersson bege sig ut på nya äventyr! Den här gången blir det att flyga till Frankfurt för att där möta upp min mor och far med deras älskade husvagn. Vi ska då tillsammans bege oss till Dirmstein som ligger ca 7 mil söder om Frankfurt. Där ska vi spela VM i fotbollsgolf. Vi är lite förväntansfulla och lite små pirriga, precis som det ska vara. Förra året i Spanien tog jag silvermedalj. Riktigt stolt över det måste jag säga. Då jag till råga på allt var gravid med Wille! Men det gick ju riktigt bra.

Den här banan i Tyskland ska vara tuffare med längre banor och svårare hinder men det ska bli grymt kul att få spela på Tysklands bana. Det här året känns det som att man får ta det lite som det kommer. Går det bra så går det bra... har inte och kommer inte kunna träna så mycket inför denna tävling då vi har Wille också att ta hand om. Visserligen har min mamma sagt att hon ska ställa upp som barnvakt men samtidigt vill man ju inte belasta henne alltför mycket heller. Man vill ju ta hand om sitt eget barn. Som det ser ut nu när vi fått reda på våra första starttider så går vi ut så pass att vi kan ta hand om Wille själva, vilket känns lite skönt!

Press att försvara silvermedaljen då... nja jag vet inte jag....går det så går det...De som är viktigast är ju att det är färgerna gult o blått är på pallen! Vi har lyckats 2 år i rad med att det står tre tjejer från Sverige på pallen! Hoppas det blir så även i år!  HÅLL TUMMARNA!!! Men jag vet ju själv vilken tävlingsmänniska jag är... SJÄLVKLART VILL JAG STÅ PÅ PALLEN!!!

Våra starttider på fredagen kommer vara
Erik: 11.02
Sara: 14:35
Sen spelas det en runda på lördagen också och sen 2 finalrundor på söndagen... mycket fotbollsgolf blir det...

Som sagt... bara att hålla tummarna att det går bra!

Vill ni så kan ni gå in på nätet och kika hur det går för oss, bara klicka  på länken nedan. http://www.worldfootballgolf.com/  

Auf wiedersehen... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar