måndag 25 juli 2011

Nya tricks...

Nu händer det EXTREMT mycket med Wille! Han utvecklas och lär sig nya saker varje dag... Bara på 1,5 vecka har han lärt sig att sitta själv, Sover i eget rum hela natten, klappar händerna (även på kommando när vi sjunger "klappa händerna när du är riktigt glad") Sååå sött! Han har lärt sig att ta sig fram, fast baklänges... han ålar sig bakåt... det står inte på förrän han kryper nu... ojoj... man hinner nätt och jämt med!!

... Sen en annan grej..... Ååååh vad det är jobbigt! Han har nämligen börjat spruta ut maten han får in i munnen... Jättekul... NOT!!! Man kan bli galen! Jag vet att jag har tyckt att det inte är så farligt om barnet blir lite kladdig och att det är gulligt när bäbsar busar vid matbordet... men INTE NU LÄNGRE! Det är verkligen SKITJOBBIGT!!! Ringde min kära erfarna syster i morse... hon gav mig några bra tips och hon passade samtidigt på att ge igen lite för gammal ost ;) Bara att härda ut och försöka distrahera honom med roliga saker och nya smaker... Det har tydligen blivit tråkigt att äta...

Men vad ska jag klaga på egentligen... När man ser  och hör vad som hänt i Norge för några dagar sedan! Då känns mina problem ganska betydelselösa och puttiga! Många har mist sina nära och kära! Sååå tragiskt! Att en enda person kan göra så stor skada! FRUKTANSVÄRT! Många tankar har gått till de drabbade i Norge! Som många redan har sagt... Norge känns helt plötsligt väldigt nära!

Vi måste ta hand om varandra och vara generösa med att ge varandra kärlek! Tala om för sina nära och kära hur mycket man tycker om dom och hur mycket det faktiskt betyder för en att de finns i våra liv!

Kram på er

2 kommentarer:

  1. Tyvärr är det väl så att vi människor generellt tar varandra för givet och det är först när sådana här saker som i Norge som man verkligen börjar tänka till på vad som är viktigt i livet.

    Bara en sån sak att vår familjs liv inte hade varit lika roligt och lika fullt av kärlek utan er familj t ex. Ser verkligen fram mot att få träffa er alla igen. Hoppas dock att Wille väljer att inte kräkas på mitt huvud denna gång. :-)

    SvaraRadera
  2. Så spännande med allt som händer med Wille nu =) Ska bli super mysigt att träffa er ALLA 3 imorn!!

    Många kramar
    Sara.K

    SvaraRadera